Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2007

Αποστολή 1η στο ΚΛΑΔΕΟ: "Τηλεφώνησα στους δικούς μου να τους δώσω την ευχή μου. Καιγόμασταν"

Τραγικές εικόνες συναντήσαμε οι ΗΛΕΙΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ στο Κλαδέο, το όμορφο χωριό της Αρχαίας Ολυμπίας। Στο δρόμο από του Κοσκινά μέχρι το Κλαδέο, το γκρι κυριαρχεί γύρω μας। Καφέ, καμένες ελιές και γκρι στρώμα στάχτης δεξιά κι αριστερά του δρόμου। Στο χωριό ένα σπίτι κάηκε ολοσχερώς και η απέναντι χαμοκέλα επίσης είναι τελείως καμένη। Άλλες απώλειες ζωών και σπιτιών δεν είχαμε, ευτυχώς, στο Κλαδέο, αλλά όλα τα χωράφια και τα λιόδεντρα γύρω γύρω έγιναν στάχτη।

"Βλέπαμε τη φωτιά να έρχεται κατά πάνω μας", μας είπε ο Δημήτρης Τ। Έκαψε σε λίγα λεπτά το βουναλάκι γύρω από το ποτάμι κι ερχόταν προς τα πάνω μας। Όταν έφτασε στα 50 μέτρα από το σπίτι μου, κατάλαβα ότι ήλθε η ώρα μου। Θα καιγόμασταν", πρόσθεσε ο ίδιος, ρίχνοντας μια ματιά στην κατάκοιτη γυναίκα του। "Τηλεφώνησα στο παιδί μου και στα ανίψια μου στην Αθήνα। Ήθελα να προλάβω αν τους δώσω την ευχή μου", είπε συγκινημένος ο Δημήτρης Τ। Ξαφνικά άλλαξε λίγο η κατεύθυνση του ανέμου, έκαψε λίγο από τον κήπο μου και κατευθύνθηκε προς το χωριό। Έκαψε ένα σπίτι μόνο, ευτυχώς"।

Τον ρωτάμε για την επόμενη μέρα। Τι γίνεται; "Αυτά που ακούω στις τηλεοράσεις είναι λίγο υπερβολικά। Εδώ οι περισσότεοι είμαστε συνταξιούχοι ή ηλικιωμένοι। Οι μικρότεροι, βέβαια, θα έχουν ένα πρόβλημα μέχρι να ξαναφάνε ψωμί από τη γη μας, αλλά μέχρι τότε ελπίζουμε ότι η βοήθεια που συγκεντρώνεται δεν θα τους αφήσει να πεθάνουν της πείνας। Το στοίχημα δεν είναι αυτό, είναι αν θα γίνει η γεωργία μας πιο ανταγωνιστική, κι αν θα πείσουμε τα νέα παιδιά να ξαναγυρίσουν στα χωριά μας"।

Πώς αισθάνεται τώρα; "Είμαι πιο πλούσιος κατά τρεις χιλιάδες ευρώ" μας λέει γελώντας। "Θα κλείσω τρύπες, δεν υπάρχει αμφιβολία। Αλλά περιμένω να δω πολιτικές που θα αναστήσουν την πεθαμένη ύπαιθρο। Εμείς τελειώσαμε, είμαστε απόμαχοι της ζωής, αλλά τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας θα ήθελα να ξαναγυρίσουν στα χωριά μας। Η Ηλεία έχασε κι άλλες ευκαιρίες στο παρελθόν, με άλλες πυρκαγιές, με σεισμούς... Τώρα πρέπει να σταματήσει αυτό।
Πρέπει να αναστηθεί η περιοχή μας Έτσι θα φύγω ευχαριστημένος"।

Δεν υπάρχουν σχόλια: